Door snel op te treden bij een storing, kun je echter razendsnel weer aan de slag.
Geplande versus ongeplande stilstand
Met een goede planning en eventueel een onderhoudscontract kun je bij spuitcabines anticiperen op problemen, zoals een slechte ventilatie door verzadigde filters of een brander die niet wil opstarten. Frequent onderhoud, uitgevoerd door jezelf of een partij zoals Sima, kan deze risico’s verkleinen. Sima verzorgt het onderhoud van cabines, van het kleven van folies en het reinigen van cabinewanden tot het vervangen van filters en branders. Deze diensten zorgen ervoor dat de cabine schoon blijft en de luchtcirculatie optimaal is. Zelfs met een goede spuitcabine en gepland onderhoud kunnen onverwachte problemen optreden. Dan sta je daar, met bergen werk en een spuitcabine die stil ligt.
Aard van het probleem
Bij een panne, of deze nu in Europa, Saoedi-Arabië of Brazilië optreedt, kun je Sima of Sima mondeling, via mail of telefonisch op de hoogte brengen. De taak van de dienst-na-verkoop is bedrijven telefonisch te helpen of, als dat niet lukt, de oorzaak van de storing vast te stellen en iemand te sturen om het probleem op te lossen.
Mechanische oorzaken
Bij mechanische problemen probeert een servicetechnieker via de telefoon in te schatten welke onderdelen nodig zijn. Zodra dat duidelijk is, wordt de depannage ingepland. Dit kan variëren van het vervangen van een register of ventilator tot een stuk schoorsteen. Technische oorzaken Bij softwaregerelateerde storingen zal de dienst-na-verkoop je eerst telefonisch helpen. “Probeer eens die instelling, of pas die settings eens aan.” Als dat niet helpt, komt een servicetechnieker langs om het probleem ter plekke op te lossen. Ten slotte zijn er zuiver technische problemen waarvoor de expertise van elektrotechniekers van Sima of Sima nodig is, zoals storingen aan de brander of elektriciteitspannes.